ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΟΣΕΤΥΠ
Έως το 1994 λειτουργούσαν στην
Ελλάδα τρία καζίνα, και συγκεκριμένα του Μοντ Παρνές, της Κέρκυρας και της
Ρόδου. Η τιμή του εισιτηρίου καθοριζόταν από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (EOT), ο οποίος ανήκει στο Δημόσιο (μεταξύ 2000 και 1500
δραχμών).
Με νόμο του 1994 προβλέπονταν η
χορήγηση συγκεκριμένου αριθμού αδειών λειτουργίας. Από το 1995, οι επιχειρήσεις
των καζίνων υποχρεώθηκαν να εκδίδουν εισιτήριο ανά άτομο στην τιμή των 5000
δραχμών (15 ευρώ). Οι επιχειρήσεις παρακρατούν το 20 % της αξίας του εισιτηρίου
το δε υπόλοιπο 80 % αποτελεί «δικαίωμα του Δημοσίου».
Εν συνεχεία, η εκμετάλλευση των
καζίνων της Κέρκυρας και του Μοντ Παρνές περιήλθε από τον ΕΟΤ στην Ελληνική
Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης (ETA), η οποία
ανήκε εξ ολοκλήρου στο Ελληνικό Δημόσιο. Η τιμή του εισιτηρίου στα καζίνα ήταν
6 ευρώ.
Για τα έξι καζίνα που
δημιουργήθηκαν μετά το 1995 (της Χαλκιδικής, του Λουτρακίου, της Θεσσαλονίκης,
του Ρίο (Αχαΐα), της Ξάνθης (Θράκη) και της Σύρου), η τιμή του εισιτηρίου
ορίστηκε σε 15 ευρώ, εξαιρουμένου αυτού της Θεσσαλονίκης το οποίο
εκμεταλλεύεται η εταιρία Regency Entertainment Ψυχαγωγική και Τουριστική ΑΕ, για το οποίο η τιμή του
εισιτηρίου ορίστηκε σε 6 ευρώ δυνάμει του νομοθετικού διατάγματος 2687/1953.
Το 2009, η Κοινοπραξία Τουριστική
Λουτρακίου AE OTA (επιχείρηση που εκμεταλλεύεται το καζίνο του Λουτρακίου)
υπέβαλε στην Επιτροπή καταγγελία υποστηρίζοντας ότι το σύστημα αυτό
ισοδυναμεί με τη χορήγηση κρατικής ενισχύσεως στα καζίνα του Μοντ Παρνές, της
Κέρκυρας και της Θεσσαλονίκης.
Στις 24 Μαΐου 2011, η Επιτροπή
εξέδωσε την απόφαση 2011/716/EE με την οποία διαπίστωσε ότι η ευνοϊκή φορολογική
μεταχείριση ορισμένων καζίνων προκαλεί δυσμενείς διακρίσεις και συνιστά κρατική
ενίσχυση.
Επομένως, η Ελλάδα έπρεπε να
ανακτήσει από τα καζίνα αποδέκτες τη μη συμβατή ενίσχυση που χορηγήθηκε μετά
την 21η Οκτωβρίου 1999 και να ακυρώσει κάθε εκκρεμούσα φορολογική διάκριση.
Η απόφαση έπρεπε να εφαρμοστεί
εντός τεσσάρων μηνών από την ημερομηνία κοινοποίησής της. Εντός δύο μηνών η
Ελλάδα έπρεπε να υποβάλει τις εξής πληροφορίες στην Επιτροπή:
α) κατάλογο των αποδεκτών των ενισχύσεων,
β) το συνολικό ποσό,
γ) αναλυτική περιγραφή των μέτρων που έχουν ήδη ληφθεί και
δ) έγγραφα που αποδεικνύουν ότι έχει δοθεί εντολή στον αποδέκτη να επιστρέψει την ενίσχυση.
Με δικόγραφο που κατέθεσε στις 3 Αυγούστου 2011, η Ελλάδα άσκησε την παρούσα προσφυγή. Κατά της αποφάσεως ασκήθηκαν τέσσερις ακόμη προσφυγές.
α) κατάλογο των αποδεκτών των ενισχύσεων,
β) το συνολικό ποσό,
γ) αναλυτική περιγραφή των μέτρων που έχουν ήδη ληφθεί και
δ) έγγραφα που αποδεικνύουν ότι έχει δοθεί εντολή στον αποδέκτη να επιστρέψει την ενίσχυση.
Με δικόγραφο που κατέθεσε στις 3 Αυγούστου 2011, η Ελλάδα άσκησε την παρούσα προσφυγή. Κατά της αποφάσεως ασκήθηκαν τέσσερις ακόμη προσφυγές.
Με τη σημερινή του απόφαση το
Γενικό Δικαστήριο κρίνει ότι η Επιτροπή δεν απέδειξε την ύπαρξη πλεονεκτήματος
υπέρ των καζίνων στα οποία ισχύει το εισιτήριο των 6 ευρώ.
Διαπιστώνει καταρχάς ότι τα
καζίνα στα οποία ισχύει το εισιτήριο των 6 ευρώ υποχρεούνται να αποδίδουν στο
Δημόσιο 4,80 ευρώ ανά εισιτήριο (80 % × 6 ευρώ), ενώ εκείνα στα οποία ισχύει το
εισιτήριο των 15 ευρώ υποχρεούνται να αποδίδουν 12 ευρώ ανά είσοδο (80 % × 15
ευρώ).
Ωστόσο, τα ποσά που αποδίδουν τα
καζίνα στο Δημόσιο, ως δικαιώματα αυτού επί της τιμής του εισιτηρίου, είναι
ευθέως ανάλογα των ποσών που εισπράττουν από τα εισιτήρια. Επιπλέον, το
εξεταζόμενο μέτρο δεν ισοδυναμεί με μείωση της φορολογικής βάσεως, διότι τα
ποσά τα οποία αποδίδει κάθε καζίνο αντιστοιχούν στο 80 % του συνόλου των
εισπράξεών του από τα εισιτήρια.
Επιπλέον, μόνον το γεγονός ότι το
καζίνο της Θεσσαλονίκης ζήτησε και πέτυχε την εφαρμογή της μειωμένης τιμής
εισιτηρίου δεν αποδεικνύει την ύπαρξη πλεονεκτήματος. Τέλος, όσον αφορά τα περί
μη αποδόσεως των δικαιωμάτων του Δημοσίου επί των εισιτηρίων από το καζίνο της
Κέρκυρας και το καζίνο του Μοντ Παρνές κατά το χρονικό διάστημα από την 21η
Οκτωβρίου 1999 έως τα τέλη του 2000, η Επιτροπή δεν απέδειξε την ύπαρξη
κρατικής ενισχύσεως.
Το Γενικό Δικαστήριο ακυρώνει την
απόφαση 2011/716/ΕΕ της Επιτροπής, της 24ης Μαΐου 2011, σχετικά με την κρατική
ενίσχυση την οποία χορήγησε η Ελληνική Δημοκρατία σε ορισμένα ελληνικά καζίνα.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣΥΛΛΟΓΩΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝΤΥΧΕΡΩΝΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
(πρώην Ο.Ε.Σ.Ι.Κ.)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 11.9.2014
Η Δικαστική Απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου της
Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με την οποία ακυρώνεται απόφαση της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής περί καταλογισμού, από το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 202.000.000€, αθροιστικά, στα Καζίνο
Πάρνηθας και Θεσσαλονίκης, με το σκεπτικό ότι η καθιέρωση διαφορετικής τιμής
«εισιτηρίου εισόδου» συνιστά κρατική ενίσχυση, αποτελεί μήνυμα με πολλούς
αποδέκτες. Από τη συγκεκριμένη ακυρωτική απόφαση επωφελείται με έμμεσο τρόπο
και το Καζίνο της Κέρκυρας, τ’ οποίο βρέθηκε επίσης στο στόχαστρο της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την περίοδο διαχείρισής του από το Ελληνικό Δημόσιο.
Πρέπει να πούμε ότι καταρχήν
το μήνυμα της ακυρωτικής απόφασης απευθύνεται πρώτα απ’ όλα στο προσφεύγων Ελληνικό
Δημόσιο που με την υιοθέτηση πολιτικής διακρίσεων σε ομοειδής επιχειρήσεις,
έβαλε σε δικαστικές περιπέτειες τη χώρα, οδήγησε σε χρόνια αντιδικία
επιχειρήσεις του κλάδου, ενώ «τζόγαρε» με τις χιλιάδες θέσεις εργασίας στα ως
άνω Καζίνο ως συνέπεια του εξοντωτικού καταλογισμού εκατοντάδων εκατομμυρίων
ευρώ εις βάρος τους.
Αποτελεί επίσης μήνυμα και
μάλιστα ηχηρό, για τις Διοικήσεις και
κυρίως τους «Συμβουλάτορες» του Καζίνο
Λουτρακίου, που πορευόμενοι εδώ και χρόνια με την (καθόλα «υπεύθυνη»)
επιχειρηματική στρατηγική «να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα», οδηγήθηκαν σε πολυδάπανες
δικαστικές διαμάχες με τους ανταγωνιστές, στερώντας σημαντικούς πόρους από το
ταμείο της επιχείρησης, διαρρηγνύοντας επί μακρό την κανονικότητα του κλάδου,
περιορίζοντας την διεκδίκηση στην εξόντωση του «αντιπάλου», απομακρυνόμενοι
πλήρως από την κοινή λογική για διεκδίκηση της ολοσχερούς κατάργησης της
επιβολής του εισιτηρίου εισόδου που ούτως ή άλλως συνιστά παγκόσμια
«πρωτοτυπία» της γραφειοκρατίας του πελατειακού κράτους.
Η ΟΣΕΤΥΠ, εκπροσωπώντας
χιλιάδες αγωνιούντες εργαζόμενους στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών, με αφορμή
την απόφαση του Γενικού Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την
κατάρτιση ενός κοινού διεκδικητικού πλαισίου - εργαζομένων και επιχειρήσεων καζίνο - ώστε να
θωρακιστεί ο διαρκώς βυθιζόμενος οικονομικά κλάδος, με στοχευμένες -
στρατηγικού χαρακτήρα - παρεμβάσεις, με στόχο να διασωθούν οι θέσεις εργασίας
και τα δικαιώματα των εργαζομένων. Τις επόμενες ημέρες θα προκαλέσουμε κοινή
σύσκεψη της ΟΣΕΤΥΠ με τις Διοικήσεις των Επιχειρήσεις Καζίνο, ευελπιστώντας στη
θετική ανταπόκριση ΟΛΩΝ.
Σ΄αυτή τη δύσκολη
οικονομική συγκυρία, με τις μισές και πλέον επιχειρήσεις καζίνο να έχουν ήδη
προσφύγει στην προπτωχευτική διαδικασία ζητώντας προστασία από τους πιστωτές, δημιουργώντας
ανασφάλεια στους εργαζόμενους και προκαλώντας βεβαίως τις αναμενόμενες
συγκρούσεις, δεν υπάρχουν περιθώρια γι’ ανταγωνισμούς τέτοιου τύπου.
Επιβάλλεται να επικρατήσει η λογική και η υπευθυνότητα. Εξάλλου ιστορικά ποτέ
οι τρικυμίες….στο ποτήρι δεν έδωσαν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε όποιους τις
προκάλεσαν, παρά μόνον τ’ αναμενόμενα ιστορικά μαθήματα….
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
& ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΟΣΕΤΥΠ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου